Právě je čtv bře 28, 2024 2:18 pm




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Referenční soubor 
Autor Zpráva

Registrován: pon pro 03, 2012 5:53 pm
Příspěvky: 59
Příspěvek Referenční soubor
Při exportu modelu z ArchiCADu do Artlantisu je třeba pečlivě dodržovat rozdělení povrchů, tak aby každý povrch, na který budu chtít umístit rozdílný shader, měl v ArchiCADu jiný povrchový materiál, nebo byl objekt přiřazen do jiné vrstvy. To v modelovacím programu uhlídat do detailu je celkem složité. Při exportu pak zjistím, že mám dva povrchy spojeny a nedokáži umístit povrchový materiál na každý zvlášť. Musím se tedy vracet zpět do modelovacího programu, tam povrchy upravit a model opět vyexportovat. Tím by mi ale zmizeli všechny kroky, které jsem již v Artlantisu provedl. Pro tento účel je k dispozici v Artlansitu možnost načtení tzv. referenčního souboru. Ten mi umožňuje do mého upravovaného souboru Artlantisu načíst novou geometrii z modelovacího programu. Referenční soubor dokáže ušetřit spoustu času a díky tomu se mohu kdykoliv vrátit zpět do původního modelovacího programu a model editovat. Návod jak na to, je názorně ukázán na přiloženém videu.



pát črc 31, 2015 1:27 pm
Profil
Uživatelský avatar

Registrován: úte úno 27, 2007 9:15 am
Příspěvky: 270
Bydliště: Plzeň
Příspěvek Re: Referenční soubor
Zeptám se ještě jestli náhodou není lepší vybrat polygony dotyčné plochy a přidělit jí unikátní materiál než to znovu upravovat v archicadu a přeukládat přes referenční soubor? Včem je použití referenčního souboru výhodnější.
Děkuji. :?:

_________________
Archicad 22, Artlantis Studio 6, Twinmotion
Co nejvíc věcí ve 3D a co nejmíň dokreslování


pát črc 31, 2015 4:43 pm
Profil

Registrován: sob úno 02, 2008 1:18 am
Příspěvky: 429
Příspěvek Re: Referenční soubor
Dobrý den, důležitější je to v tom že pokud pak budete muset geometrii změnit kvůli změně modelu (posunutí okna) pak se do modelovacího programu vrátit musíte a referenční soubor budete muset také použít. Jakmile se ale načte nová geometrie, úpravy v artlantisu kdy jste některé polygony upravil se zruší a nahradí neopravenou geometrií. Je to pak zbytečně udělaná práce, já polygony upravuji až když vím že se již v modelu nic zásadního měnit nebude.

Ať se daří.


sob srp 01, 2015 7:22 pm
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Český překlad – phpBB.cz