ArchiFORUM
http://www.archiforum.cz/

Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)
http://www.archiforum.cz/viewtopic.php?f=11&t=3453
Stránka 1 z 1

Autor:  Jan Babuljak [ pon říj 17, 2011 11:31 am ]
Předmět příspěvku:  Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Chtěl bych založit toto téma pro uživatele, kteří s něčím podobným experimentují.

Výhodou je značné urychlení renderu. A když říkám značné, tak to znamená mnohonásobně. A při vynikající kvalitě nesrovnatelné s Lightworks či Artlantis, podobné spíše výstupům z Maxwell Renderu (mimochodem Maxwell již nabízí rychlý náhled renderu podobně jako Artlantis, ovšem využívá k tomu výhradně CPU).

Na Architalku je např. téma týkající se aplikace Octane Render, která v současných betaverzích stojí pouhých 100 USD!
- Architalk forum
- Youtube příklad

Také open source aplikace Blender již brzy bude obsahovat renderovací engine Cycles, tentokrát zdarma.
- Youtube příklad

Většina těchto enginů využívá CUDA rozhraní od firmy nVidia, ale např. Octane Render do budoucna chystá využití OpenCL.

Bylo by fajn, kdyby Graphisoft třeba vyjednal s výrobcem aplikace Octane Render alespoň podporu formátu OBJ, s jehož exportem z ArchiCADu si zatím Octane nerozumí. Přímý plug-in do ArchiCADu jako u Maxwell Renderu by už byl asi příliš náročný požadavek...
EDIT 7.5.2013: beru zpět, přímý plug-in existuje - viz příspěvky níže!

Zkoušíte něco takového? Experimentujete např. z Blenderem?

Autor:  LubosC [ pon říj 17, 2011 12:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Kdysi mě to zajímalo ale to byla jiná doba .)
Co se týče graphisoftu tak s 3d oknem OpenGL měl spoždění několik let něž to aplikoval to uz to vsichni okolo měly
to samé kvalitnější render koupil ořezanej lighworks s několikaletým spožděním.
Dnešní možnosti Gr karet viz CUDA je take staré vic jak rok ale ti rychlejší již to začínaji aplikovat už i na grafiku (dříve se to použivalo jen k lamaní hesel a kliču)
No a Graphisoft ten zase koupí nějakou hotovou technologii jasně že levnou ale nebojim se že do 5 ti let to bude umět využít taky :))
On nakonec archicad má být na tvorbu stavebních projektů a render je jen okrajová možnost prezentace práce.
A co se stavění týče tak se dá říct že ještě archicad nedohnal co se do pohodlnosti týce ani stavěcí modul hry SIMS :))
A z druhé strany by se klidně mohl učit i od MINECRAFTU:))
Uvidime co prinese budoucnost za revoluční novinky.

Autor:  Jan Babuljak [ stř úno 22, 2012 5:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Pokusný render: 6 minut! (GeForce 9600GT, 1GB)
Postup: ArchiCAD -> 3DS -> Blender -> OBJ -> Octane Render
Bez úpravy materiálů (kromě materiálu skla - průhlednost)

Obrázek

Render je přesný, neuvěřitelně rychlý oproti CPU.
Kvůli nekompatibilitě OBJ formátu ArchiCADu s Octane Renderem nejsou přímo převedeny materiály - jejich aplikací na model se samozřejmě práce na renderu prodlužuje, ale věřím, že výsledný efekt při kvalitním definování materiálů by byl ohromující.

Autor:  LubosC [ čtv úno 23, 2012 5:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

a to jestě je jedna z nejstarších karet ty dnešní budou o hodně rychlejší zajimavé by bylo vidět jak moc se to projeví treba kdyby to nekdo sjel na nejake treba 560 aspon. :D

Autor:  Jan Babuljak [ úte kvě 07, 2013 1:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

OctaneRender for ArchiCAD v1.10 released

http://render.otoy.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=29154

Tak to jsem ani nečekal. Hi-end renderovací engine přímo integrovaný do ArchiCADu za 279 Euro!

Autor:  Karmali [ čtv kvě 09, 2013 2:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Stáhnu vyzkouším a ne-kupuju :) Pozor pokud máte pojmenované vlastní materiály s příliš dlouhým názvem a diakritikou je nutné upravit a přejmenovat !
Renderuji v artlantisu, tudíž mám materiály připravené dost nahrubo (jen textury a základní barvy) a po exportu upravuji v artlantisu (tvorba jednotlivých shaderů). Zde je práce s materiály trochu nepřehledná, chybí mě grafické vyjádření materiálů při jejich tvorbě. Pro představu, nastavení se skládá převážně ze sloupce fyzikálních parametrů bez přímé grafické odezvy kdo se nepohyboval v maxu a jiných grafických programech bude jen zoufale tápat.
Osvětlení je počítáno perfektně k tomu se artlantis nepřibližeje ani zdaleka. GI a nepřímé osvětlení, zrcadlení bez jakýchkoliv připomínek. Další věc pokud nemáte druhou případně třetí grafickou kartu v mašině budete se dost trápit - během výpočtů laguje veškerá ostatní grafika (přepínání oken..) Vlastním noťas s GF GTS360M a žádný zázrak to není. V tomto směru je pružnější artlantis. PS je zde ještě nastavení pro prioritu pro výpočet renderu, jehož deaktivací se to může dost zlepšit - nezkoušel jsem.
Poslední připomínka, přijde mě render po spočtení trochu rozostřený a nejsem schopen posoudit, zda je to omezeným rozlišením nebo přerušením procesu v 3/4 výpočtu.
Jinak moje postřehy berte jako laické, učím se za pochodu :) Zatím to vypadá že je pro mě trošku nestravnější ovládání.

Tak diakritika není problém stačí u jména mat. max 50 znaků. Pracovní render cca 6-8 min finální bych viděl tak na tři hod. Zůstanu ale u artlantisu jeho jednoduchost ovládání a práce s materiály je klíčová pro rychlost a výsledek se s trochou snahy dá dosáhnout asp. podobný. Kvalita nasvícení značně pokulhává (u artlantisu). Bohužel v dnešní době kdy nás neustále tlačí čas a na hraní si s jednotlivými materiály a nastavením není prostor pro experimenty. V artlantisu pracuji asi se 4mi světly, u renderu octan jsou jen dvě a výsledek se nedá srovnat.

Poslední poznámka v demoverzi není přístupná online databáze materiálů, věřím že pokud je dostatečný výběr možností práce by se dost urychlila. Bohužel rozsah se dá odhadovat jen dle videí na yotube. trochu bych se potřeboval v té knihovně pohrabat. Tady nechápu marketing outoye proč knihovnu v demu nezpřístupnily. Myslím že je to zásadní článek renderu, jehož absence je zásadní na misce vah zda koupit nebo nee.

Přílohy:
Poznámka: Render artlantis
Koupelna V4a.jpg
Koupelna V4a.jpg [ 235.01 KiB | Zobrazeno 35004 krát ]
pokus rendr2.jpg
pokus rendr2.jpg [ 191.5 KiB | Zobrazeno 35004 krát ]
Poznámka: Vkládám pokusný výsledek
pokus rendr.jpg
pokus rendr.jpg [ 161.56 KiB | Zobrazeno 35006 krát ]

Autor:  LubosC [ stř kvě 15, 2013 12:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Hodně zajimavé
už se těším na další testy a postřehy

Autor:  Jan Babuljak [ stř kvě 15, 2013 1:30 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Díky, moc pěkné srovnání. Práci se světlem nejde vůbec s Artlantisem srovnávat (stín pod skříňkou s umyvadlem, stínování vany, ...). Chtělo by to někoho, kdo má klasickou desktopovou kartu novější generace (360M má jen 96 shaderů, moje 9600GT má jen 64 - vs třeba střední třída GeForce 560 Ti jich má 384). Pravda je, že i tak se na videích doporučuje jet třeba na integrované kartě v Intel CPU a grafiku používat jen pro rendering.

PS: Octane funguje podobně jako klasický fotoaparát - nelze ostrost měnit buď zaostřením na konkrétní vzdálenost, nebo zvýšením hodnoty délky expozice?

Autor:  Karmali [ stř kvě 15, 2013 8:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Fokus to má také velice pěkný, ale v případě vizualizace pro klienta je důležitá ostrost celého snímku. Nedělám umělecké foto :D a nemám tento efekt moc v lásce. Doufám že někdo z vás také nahodí nějaké postřehy a nebudu jediný kdo to vyzkoušel :)

Autor:  Jan Babuljak [ čtv kvě 16, 2013 12:01 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

První rychlý 7-minutový pokus na slaboučké 9600GT. Materiály ponechány tak jak byly nastavené v ArchiCADu, pouze u sklo upraveno na průhledné. Rozhodně to chce ještě jednu grafickou kartu (třeba i integrovanou), protože jinak se během renderování stává počítač nepoužitelným - obraz se seká.
Můj pohled je takový, že pokud si nadefinuji v ArchiCADu slušné univerzální materiály, které budu používat pro základní návrhy domů (již jsem začal např. trávou :-)), tak se archicadovský model dá použít jak pro slušný bimx soubor (BIMX bude standardní součástí verze 17), tak pro rychlý prezentační render v Octane. Práce se tím značně urychlí.
Obrázek

Autor:  Jan Babuljak [ pát kvě 17, 2013 3:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Ještě další rendery, bez jakýchkoli úprav materiálu či osvětlení.
Chce to výkonnější železo, již se po nečem poohlížím.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Autor:  xmalda [ úte kvě 28, 2013 12:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Já už delší dobu používám princip: Archicad - export OBJ - import Blender - render Cycles. Z důvodu GPU renderu v Cycles jsem pořídil grafickou kartu GTX 570 a jsem nesmírně spokojený. Tento princip obnáší naučit se trochu Blenderem, nastavení světel a materiálu v Cycles. jakékoliv nádstavby k archicadu a artlantis jsem opustil z důvodu chabého vývoje a velké omezenosti. V blenderu jsem se naučil natolik, že jsem schopen cokoliv domodelovat, jakákoliv knihovna 3ds lze importovat. Blender má obrovský potenciál, vyrovná se 3Dmaxu a hlavně pro začínající kancelář je zdarma :-). Příklad:Obrázek

Autor:  Karmali [ stř kvě 29, 2013 2:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

To je pravda jak by bylo krásné, kdyby archicad podporoval 3DS objekty rovnou. S importem jsou stále dost potíže.

Autor:  71538 [ pát zář 05, 2014 12:35 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Renderování pomocí grafické karty (GPGPU)

Prosím Vás, a co třeba Lumion?
https://www.youtube.com/watch?v=OmEbCKeclFE
Tím vyřešíte jednoduše render přímo přes GPU bez potřeby opencl nebo cuda, a navíc je na to stavěný a jednoduchý! A i cena se dá dohodnout s českým distributorem...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/